Skaitymo ir klausymo laikas

40 min.

Kaip kine vaizduojama Rytų Europos istorinė patirtis?

Rež. Weso Andersono filmo „Viešbutis „Didysis Budapeštas“ („The Grand Budapest Hotel“, 2014 m., JAV, Vokietija, 100 min.) kadras

XFM radijo laidoje „Kitas kadras“ (vedėjai kino apžvalgininkas Ramūnas Aušrotas ir Regimantas Dima) kalbėta apie tai, kaip Rytų Europos regiono istorinė patirtis atspindima vakariečių kuriamuose filmuose, didžiausią dėmesį skiriant Weso Andersono darbui „Viešbutis „Didysis Budapeštas“ (The Grand Budapest Hotel).

Rytų Europos istorinę patirtį į savo filmus įtraukia tokie kino kūrėjai kaip lenkas Krzysztofas Zanussi filme „Eteris“ (Eter), čekas Milošas Formanas filme „Amadėjus“ (Amadeus), lenkų kilmės režisierius Romanas Polański – „Aš kaltinu“ (J’Accuse). Kai kada regiono XIX a. pabaigos–XX a. pradžios laikotarpį bando atvaizduoti ir režisieriai, neturintys nieko bendra su Rytų Europa. Taip pasielgė amerikiečių režisierius W. Andersonas.

Laidoje išgirsite:

0:00 – Įžanga apie laidos temą;

1:48 – Kaip Vakarų filmuose vaizduojama Rytų Europa?

4:54 – Weso Andersono filmo „Viešbutis „Didysis Budapeštas“ aptarimas;

14:09 – Filmai, kurie atspindi Rytų Europos istorinį periodą;

17:16 – Peterio Brosenso ir Jessicos Woodwoth filmo „Belgų karalius“ aptarimas;

19.55 – Kinas kaip liaudies menas;

22:48 – Kodėl Vakarų kinematografai negali perteikti Rytų Europos?

30:23 – Monarchijos ir demokratijos palyginimas šiuolaikiniame kine;

38:32 – Kodėl verta pažiūrėti Weso Andersono filmą „Viešbutis „Didysis Budapeštas“?

Įdomu? Prenumeruokite naujienlaiškį ir skaitykite mus kasdien