2021 04 02

bernardinai.lt

Vidutinis skaitymo laikas:

2 min.

Kaip pasirinkti vitaminus?

Livin.lt nuotrauka

Ne paslaptis, kad pavasarį daugelis žmonių jaučia poreikį sustiprinti organizmą maisto papildais. Svarstant, kokių vitaminų, mineralų ar kitų mikroelementų stokojama organizme, galima pasikliauti keletu sprendimo būdų. Kai kurių medžiagų stoką galima nustatyti ir iš bendresnių aplinkybių – įvertinus žmogaus mitybą, gyvenimo būdą bei sezoniškumą. Savo kūno siunčiamus signalus jautriai stebintis žmogus gebės ir pats įvertinti problemines sritis, kurioms derėtų skirti didesnį dėmesį. Vis dėlto tiksliausią ir išsamiausią atsakymą gali pateikti tik išsamus kraujo tyrimas. Vitaminus ir kitus maisto papildus derėtų pradėti vartoti nelaukiant organizmo siunčiamų signalų apie trūkumą. Pasirinkimo metodą geriausia taikyti pagal individualius poreikius, tad kiekvienas turėtų asmeniškai nuspręsti, kuris organizmo stiprinimo būdas atrodo priimtiniausias.

Išsamus kraujo tyrimas – tikslus, bet brangus

Išsamus kraujo tyrimas yra pats tiksliausias ir patikimiausias būdas įvertinti, ar organizme nestokojama vitaminų, mineralų bei kitų medžiagų. Vis dėlto verta atminti, kad kiekvieno elemento ištyrimas turi savo kainą, ir, kuo tyrimas bus išsamesnis, tuo didesnė bus ir bendro tyrimo kaina. Siekiant aprėpti kuo daugiau tiriamų medžiagų, gali susidaryti suma, už kurią būtų galima įsigyti maisto papildų visiems metams. Toks išsamus kraujo tyrimas be rimtesnių priežasčių nelabai rekomenduojamas mažesniems vaikams, kuriems kraujo ėmimas iš venos gali sukelti daug streso. Savų niuansų suteikia ir pandemijos fonas, kuomet verta rimtai apgalvoti kiekvieną išėjimą iš namų.
Verta žinoti ir bendrąsias tendencijas

Dalies vitaminų, mineralų ar kitų mikroelementų deficito riziką galima nustatyti ir pagal bendresnes tendencijas, kurios savo ruožtu nustatomos remiantis platesniais moksliniais tyrimais. Puikiu pavyzdžiu gali būti Šiaurės šalyse plačiai paplitęs vitamino D trūkumas. Kadangi didžiausią dalį D vitamino žmogaus organizmas pagamina veikiant saulės spinduliams, šaltuoju metų laiku šio vitamino rekomenduojama vartoti profilaktiškai.

Livin.lt nuotrauka

Verta pasidomėti tyrimais, kokių medžiagų stokos rizika išauga pasirinkus veganišką, vegetarišką, keto ar kitą mitybos planą. Taip pat galima pagalvoti apie savo individualų racioną ir įvertinti, kurioje produktų grupėje gali stokoti vitaminų, mineralų ar kitų maistinių medžiagų.
Pastabumas organizmo siunčiamiems ženklams

Savo kūno pokyčiams jautrus žmogus gali pastebėti net ir nedidelius prastėjančios savijautos ženklus. Jei jaučiate, kad tam tikra organizmo funkcija kiek nusilpo, derėtų ją stiprinti nelaukiant, kol pasireikš rimtesni negalavimai. Pavyzdžiui, pajutus, kad ima greičiau pavargti akys ar dienos pabaigoje jaučiamas nemalonus perštėjimas, vertėtų pagalvoti, kaip sumažinti patiriamą krūvį, paieškoti akių mankštos pratimų bei įsigyti regos funkcijos gerinimui skirtų maisto papildų. Jautriai įsiklausius į kūno siunčiamus signalus ir laiku pasirinkus probleminei sričiai skirtų maisto papildų kompleksą, greičiau susigrąžinsite gerą savijautą bei užbėgsite už akių rimtesniems negalavimams.
Bendras organizmo ir imuninės sistemos stiprinimas – pagirtina profilaktika

Apdairu savo sveikata ir gera savijauta rūpintis nelaukiant, kol atsiras negalavimų ar sveikatos sutrikimų. Profilaktiniam imuninės sistemos bei bendram organizmo stiprinimui puikiai tinka augaliniai maisto papildai. Peruvinė pipirnė (maca), ašvaganda, sibirinis ženšenis, ciberžolė, čaga grybai – tai tik keletas populiariausių sveikatos stiprinimui naudojamų augalų. Platus augalinių maisto papildų pasirinkimas leidžia atrasti geriausiai individualius poreikius atitinkančių variantų.

Kiekvienas žmogus turėtų pats nuspręsti, ar vadovautis bendrosiomis rekomendacijomis, ar atlikti kuo išsamesnį kraujo tyrimą. Vis dėlto, pajutus poreikį, organizmo ar atskirų jo funkcijų stiprinimo maisto papildais verčiau neatidėlioti ir reikiamų vitaminų įsigyti internetu.

Užsakytas partnerių turinys