Vykdome technologijų atnaujinimo darbus. Atsiprašome dėl galimų sutrikimų. Norite prisidėti prie pokyčių? Nepamirškite -> Paremti
Atsinaujiname. Atsiprašome dėl galimų sutrikimų. Bet galite paremti.

2022 10 12

bernardinai.lt

Vidutinis skaitymo laikas:

3 min.

Kaip ugdymo procesą padaryti priimtinesnį vaikams?

Iniciatyvos „Traukiniu į pamoką” akimirka. Organizatorių nuotrauka

Pasaulyje atliekami tarptautiniai ir nacionaliniai tyrimai teigia, jog mokymosi aplinka tiesiogiai sąlygoja mokinių motyvaciją mokytis, norą įsitraukti į pamokoje vykstančias veiklas. Ieškodami būdų, kaip įtraukti mokinius aktyviai dalyvauti pamokose, neretas mokytojas pasirenka pamokas už mokyklos ribų.

Mokymasis netradicinėje aplinkoje

Pastaruoju metu daug kalbama apie mokymąsi kitose aplinkose, išeinant už mokyklos, klasės ribų. Toks mokymasis suteikia mokiniams daug daugiau progų tai, ko mokosi, iš karto pamatyti ar atrasti aplinkoje, pritaikyti žinias praktiškai bei geriau jas įsiminti. Programos „Renkuosi mokyti!” mokytoja Augustė Baltrūnaitė teigia: „Pamokos netradicinėje aplinkoje gali tapti visai magiškos, nes kartais vaikai užmiršta, jog mokosi ir labiau pasineria į buvimą čia ir dabar. Tikiu, kad tai sužadina ir smalsumą, ir pažinimo džiaugsmą. Manau, kad mokymasis ne mokyklos kabinete paskatina (o kartais gal net priverčia) vaikus pritaikyti įgautas žinias praktiškai.“

Nors pamokai, kuri vyksta ne klasėje, planuoti ir organizuoti reikia gerokai daugiau mokytojo laiko ir jėgų , kartu tai tampa puikia galimybe tiek geriau pažinti pačius mokinius ir jų domėjimosi sritis, tiek augti pačiam, kaip mokytojui. „Man, kaip technologijų mokytojui, labai svarbu savo mokomąjį dalyką sieti su kasdienybe, plačiu kontekstu. Mokymo aplinkos įvairovė, skirtingos patirtys – tai reikšmingi pagalbininkai siekiant supažindinti mokinius su šiandien aktualiomis problemomis. Pavyzdžiui, mokantis apie architektūrą – patirtis mieste tampa pagrindiniu žinių šaltiniu. O ir tyrinėti daug įdomiau tai, ko dar taip gerai nepažįsti. Mokytojui belieka organizuoti ir sukoncentruoti, o tai labai įdomus darbas su netikėtais rezultatais“, – mintimis dalijosi programos „Renkuosi mokyti!“ dalyvis ir technologijų mokytojas Augustinas Viselga.

Dėl šių priežasčių programa „Renkuosi mokyti!“ ir „Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ jau ketvirtą kartą kvietė mokytojus pamokas perkelti į traukinius. Spalio 5–7 dienomis vyko iniciatyva „Traukiniu į pamoką“. „Kasdien bene tvariausia transporto priemone – traukiniu  – į mokyklas, būrelius ir laisvalaikio vietas vyksta iki tūkstančio moksleivių. Spalio 5–7 dienomis traukiniai tapo erdvėmis mokytis, todėl šią savaitę kvietėme mokyklinio amžiaus vaikus patirti keliones „LTG Link“ traukiniais kitaip “, – teigia „LTG Link“ vadovas Linas Baužys. Šia iniciatyva siekiama parodyti, kokia įdomi ir kūrybinga yra mokytojo profesija, bei padrąsinti, kad mokytis galime ne tik mokykloje ir klasėje. „Daugumai kelionės asocijuojasi su poilsiu, atostogomis, pramogomis. Bet iš tikrųjų juk kiekviena kelionė yra atradimų ir naujų patirčių metas. Po kelionės visada grįžtame namo kitokie, bent šiek tiek ūgtelėję. Taip gali būti ir su pamoka!“ – drąsina programos „Renkuosi mokyti!“ vadovas Arturas Adamas Markevičius.

Iniciatyvos „Traukiniu į pamoką“ akimirka. Organizatorių nuotrauka

Integruotų pamokų planavimas

Iniciatyvos „Traukiniu į pamoką“ metu ypač populiarios buvo integruotos pamokos. Skirtingas išvykas planavo nuo dviejų iki keturių skirtingų dalykų mokytojų. Kauno J. Dobkevičiaus aštuntokai traukiniais vyko į Marijampolę. Kelionės metu buvo organizuojama integruota informacinių technologijų, geografijos, istorijos ir lietuvių kalbos pamoka, siekiant išsiaiškinti apie Suvalkijos gamtinius ypatumus, V. Mykolaitį-Putiną ir Kazį Grinių bei jų sąsajas su Marijampole. Šiaulių r. S. Anglickio progimnazijos šeštokų matematikos bei gamtos ir žmogaus pamoka vyko keliaujant į Mažeikius ir lankantis bulvių tarkavimo mašinų gamykloje. O Kauno J. Basanavičiaus gimnazijos mokiniai traukinyje susipažino su „žaliosios infrastruktūros“ sąvoka, principais ir reikšme kasdienybėje. O atvykę į Vilnių ne tik ieškojo žaliosios infrastruktūros objektų mieste, bet ir turėjo progą juos analizuoti su šios srities praktikais bei sukurti savitą žaliosios infrastruktūros objektą.

Ar tokios pamokos labiau įtraukia vaikus? Taip. Vien integruota pamoka, kaip reiškinys, dažnam mokiniui atveria akis ir sukuria aiškias sąsajas tarp skirtingų mokomųjų dalykų. Ar tokias pamokas yra sudėtingiau organizuoti? Žinoma, kad taip! Tam prireikia ne tik daugiau laiko, bet ir atsiranda daug daugiau įvairių organizacinių reikalų derinant tvarkaraščius, maršrutus ir kt. Bet kartu tai puiki galimybė puoselėti bendruomeniškumą mokykloje.

Norite nepraleisti svarbiausių naujienų? Prenumeruokite naujienlaiškį:

Apie „Renkuosi mokyti!“

Programa „Renkuosi mokyti!“ buria švietimo bendruomenę – programos dalyvius ir alumnus, mokytojus, mokyklas – ir siekia į Lietuvos švietimą atnešti pozityvių pokyčių. Siekdama pokyčių, programa pritraukia motyvuotus, į pagalbą kitam orientuotus dalyvius, kurie siekia, kad kiekvienas vaikas, nepriklausomai nuo savo aplinkos, mokykloje galėtų atskleisti savo potencialą.

Všį „Mokyklų tobulinimo centras“ informacija

Atsinaujiname

Vykdome technologijų atnaujinimo darbus. Atsiprašome dėl galimų sutrikimų.

Norite prisidėti prie pokyčių?

Paremkite