2020 08 03

bernardinai.lt

Vidutinis skaitymo laikas:

2 min

Knygų terapija: kodėl verta išbandyti?

Pixabay.com nuotrauka

Tikriausiai daugelis sutiksite, kad knygos nukelia į kitą pasaulį – į kitokią istoriją, kuri padeda atitrūkti nuo mūsų pačių rūpesčių, liūdesio ar negatyvo. Nors dažniausiai sakoma, kad pabėgti nuo neigiamų minčių padeda sportas ar kita mėgstama veikla, vis dėlto į šį sąrašą vertėtų įtraukti ir knygų skaitymą. Biblioterapija – tai terapijos būdas, kuomet skaitant keliamos savęs pažinimo dilemos ir ieškoma giliausių bei prasmingiausių atsakymų.

Skaitymas padeda užsimiršti

Pasiimkite romaną, bulvarinį leidinį ar verslo naujienų laikraštį. Nuoširdžiai gilinkimės į kiekvieną perskaitomą sakinį ar puslapį. Jei bent kelias minutes save versite skaityti to nenorėdami, vis dėlto po kelių minučių „persilaušite“ ir galiausiai pavyks įsijausti bei susidomėti. Nesvarbu, darysite tai vidurnaktį ar tiesiog važiuodami troleibusu. Tos akimirkos skaitant suteiks laisvės pojūtį. Tai bus pabėgimas nuo įtampos, nepadarytų darbų, nerimą keliančių minčių ir gal net skaudžios klaidos, padarytos šiandien, vakar ar prieš kelerius metus.

Kuo knygų terapija skiriasi nuo paprasto skaitymo?

Biblioterapija įprastai yra bendradarbiavimas su terapeutu ir knyga. Tačiau retas kuris eina pas terapeutą skaityti knygos, tad visa tai atlieka namuose vienas. Tokiais atvejais žmogus skaito individualiai rekomenduotą ar paties surastą knygą, viską apmąsto vienas, atlieka joje pateiktas užduotis.

Na, o koks yra įprastas skaitymas? Iš tiesų, įprastu galime laikyti bet kokį skaitymą, kuris nereikalauja gilintis į tekstą. Tačiau verta pripažinti, kad net ir pats lengviausias romanėlis gali smegenyse sukelti įvairių procesų, kurie vis tiek leis mums geriau save pažinti.

Unsplash.com nuotrauka

Nuo ko pradėti, norint užsiimti biblioterapija?

Svarbiausia pasiimti į rankas knygą, atsipalaiduoti ir paleisti visas prieš tai buvusias negandas, blogas mintis, negatyvą, pasakyti sau, kad dabar ramybės ir skaitymo metas. Antrasis etapas – žinoti, ką norite skaityti ir ko Jums šiuo metu labiausiai  trūksta. Stebėkite save, netikėtai kylančias mintis, išmokite pastebėti ženklus, kurie parodytų kelią dominančios srities link.

Galbūt jums visuomet knietėjo domėtis saviugda, tačiau neradote tam pakankamai laiko? Įsigykite, pasiskolinkite, pasiimkite iš bibliotekos saviugdos knygų. Gal jums maloniausia narplioti detektyvines istorijas su intrigos prieskoniu? Pirmyn!

Trečiasis ir paskutinis žingsnis – susiraskite, su kuo padiskutuoti apie tai, ką perskaitote. Tai nebūtinai turi būti prieš tai minėtas terapeutas. Tai gali būti geriausias draugas, mama ar mokytojas. Įvertinti tai, ką perskaitėte, svarbus žingsnis knygų terapijos kelyje. Taigi paverskite biblioterapiją nuotykiu, kuris keltų iššūkių ir skatintų kasdien įveikti po dar vieną puslapį.

Taip pat, norėdami visiškai atsipalaiduoti, išbandykite SPA. Klaipėda siūlo geriausią SPA terapiją – jūrą! Na, o knyga paplūdimyje yra tai, ko labiausiai trūksta kiekvienam piktam, nuliūdusiam ar viskuo nepatenkintam žmogui! Išmokite įsiklausyti į save, savo mintis ir  pamilkite save!

Mūsų misija

Kurti krikščionišką pasaulėžiūrą atskleidžiantį, aktualų, viltingą ir išliekantį turinį.

Prisidėkite skirdami paramą.