Žiūrėjimo laikas:

130 ir 115 min

Krikščionių konfesijos: Kas gi yra tie katalikai (ir ortodoksai)?

Laurynas Jacevičius ir diak. Benas Ulevičius. Jutubo kadras

Pasibaigus karantinui, tarptautinės organizacijos „Reasonable Faith“ Vilniaus skyrius teologines diskusijas bei pokalbius su džiaugsmu iš virtualaus pasaulio sugrąžino į realybę. Žinoma, tai padarė ne tiek pats beasmenis skyrius, kiek aš pats, mat tenka garbė bandyti jį koordinuoti.

Sugrįžom su trenksmu, nes Vilniaus Bernardinų vienuolyno III aukšto salės grindys, kur ir vyko pirmadienio susitikimas, yra medinės. Tad bildėjo tiek tempiama aparatūra, tiek nulakuotų krikščioniškų renginių entuziastų batų kulniukai. Trisdešimties žiūrovų ažiotažą sukėlė antrasis ciklo „Krikščionių konfesijos“ susitikimas, kuriame kalbėjome ir diskutavome apie labiausiai Lietuvoje paplitusią krikščionybės šaką – katalikybę.

Tiesa, daugiau kalbėjo dr. Benas Ulevičius, VDU Katalikų teologijos fakulteto dekanas ir katalikų diakonas, o nepatogius diskusinius klausimus stengiausi užduoti aš. Jei įdomu pažiūrėti, kaip viskas atrodė, štai vaizdo įrašas:

Beje, vaizdo peržiūrai galite spustelti ir šią nuorodą. Būsite nukreipti į Apologetika.lt jutubo kanalą, kurį iškart privalėtumėte ir užsiprenumeruoti. Tačiau, jei nesate tikri, ar verta varginti savo pirštą spaudant mygtukus, o po to varvinti akis, žiūrint į ir taip pražiūrėtą ekraną, leiskite pabandyti Jus įtikinti, kad ne tik verta, bet ir būtina.

Neretam krikščioniui, nepriklausomai nuo konfesijos, kartkartėmis tenka pa(si)aiškinti, kodėl jis save priskiria būtent vienai ar kitai konkrečiai šakai. Nepaisant to, ne kiekvienas tai padaryti sugeba, o kartais ir nelabai gali išartikuliuoti, kuo jo konfesija skiriasi nuo kitų. Negali, nes nesupranta. Nesupranta, nes nesidomėjo. Čia gali kilti bent dvi problemos: 1) intelektualiai paviršutiniškas tikėjimas (kas turi įtakos ir prastam jo pristatymui); 2) mitais paremtas santykis su kitomis krikščioniškomis kryptimis, iš ko neretai plaukia nepagrįsta kritika.

Nors Apologetika.lt siekia pagrįsti tai, ką C. S. Lewisas vadintų „tiesiog krikščionybe“, drįstu manyti, kad geresnis denominacinių panašumų ir skirtumų supratimas teikia naudos tiek Evangelijos skelbimo pasaulyje efektyvumui, tiek tarpkonfesinių diskusijų substantyvumui, tiek asmeninio tikėjimo brandumui. Cikle „Krikščionių konfesijos“ išvis bus aptariamos trys pagrindinės krikščionybės šakos: ortodoksija, katalikybė ir protestantizmas. Apie pirmąsias dvi jau kalbėjome, o rugpjūčio pabaigoje laukia protestantų eilė.

Įdomu? Prenumeruokite naujienlaiškį ir skaitykite mus kasdien

Beje, jei dar turite jėgų ir akys visiškai neišdžiūvo, užmeskite jas ir į pirmojo susitikimo apie ortodoksiją vaizdo įrašą. Jame kamantinėjau tuometinį ortodoksų diakoną (dabar jau kunigą) ir tinklaraščio Ortodoksas.lt autorių Gintarą Sungailą:

Na, o jei ir patys norite sudalyvauti mūsų renginiuose, sekite informaciją Apologetika.lt interneto svetainėje bei feisbuko paskyroje. Tikriausiai nepasigailėsit, nors ir negarantuoju.