Vykdome technologijų atnaujinimo darbus. Atsiprašome dėl galimų sutrikimų. Norite prisidėti prie pokyčių? Nepamirškite -> Paremti
Atsinaujiname. Atsiprašome dėl galimų sutrikimų. Bet galite paremti.

Garso įrašo trukmė:

90 min.

Kuo mitas skiriasi nuo Apreiškimo?

Vytautas Ališauskas. Asmeninio archyvo nuotrauka

Vilniaus akademinės sielovados centras pristato katalikišką tinklalaidę „Galim(a) aiškiau“. Savo klausimus užduoti ir temas siūlyti gali visi norintieji, o atsakymų tinklalaidės rengėjai ieškos kartu su įvairių sričių specialistais, išmanančiais „bažnytinius reikalus“.

Šį kartą mūsų laidose nagrinėjami mitologijos ir Apreiškimo skirtumai bei panašumai. Kuo mitas skiriasi nuo Apreiškimo? Kas apskritai yra mitas ir kas yra Apreiškimas? Kodėl krikščionybė vartoja mitologinę kalbą? Į šiuos ir kitus klausimus atsako Vilniaus universiteto profesorius, humanitarinių mokslų daktaras Vytautas Ališauskas. Pašnekovą kalbina Juozapas Pričinas.

„Krikščionybė turi aiškų Apreiškimo centrą – Jėzų Kristų, Dievo Sūnų, Dievo Žodį, kuris yra ir Dievas ir žmogus tuo pačiu metu – šių prigimčių nesumaišant ir neapribojant. Tik šitokia formulė mums leidžia pasakyti, kad Dievas atsiskleidžia visa prasme, atsiskleidžia, kas Jis yra. Evangelija Jėzų vadina Emanueliu – pažodžiui tai reiškia „Dievas su mumis“.

Emanuelis – tai ne tas transcendentinis Dievas, kuris ir toliau išsaugo savo transcendenciją ir apie kurį mes nieko iš tikrųjų rimto negalime pasakyti nei filosofiškai, netgi religiškai. Senojo Testamento herojai, išvydę Dievo manifestaciją, sušunka: ‚Aš mačiau Dievą, dabar turiu mirti!‘ Kitaip tariant, Dievo regėjimas nėra dalykas, kuris leidžiamas žmogaus empirinėje tikrovėje. Laimei, šie herojai nemiršta, nes Šventasis Raštas mums duoda suprasti, kad tai, ką jie matė, buvo tik tam tikra Dievo priedanga, Dievo imitacija, Dievo iliuzija: žmogus nėra pajėgus pakelti Dievybės artumo.

Šiuo atžvilgiu Jėzus yra visai kas kita – tas maksimalus Jėzaus nusižeminimas ir žmogaus lemties prisiėmimas nuo pat gimimo iki siaubingos mirties atskleidžia Emanuelio vardo prasmę: Dievas yra su žmonėmis, Dievas yra su mumis. Tai ir yra tikrasis Dievo artumo apreiškimas“, – sako V. Ališauskas.

Turite klausimų, į kuriuos įtikinamų ir aiškių atsakymų dar negirdėjote? Nežinojote, ką atsakyti, kai klausimas iškilo diskusijose su draugais? Atsiųskite savo klausimus Vilniaus akademinės sielovados centrui feisbuko paskyroje ar el. paštu [email protected] ir atsakymus išgirskite tinklalaidėse, kurios klausytojus pasieks du kartus per mėnesį.

Atsinaujiname

Vykdome technologijų atnaujinimo darbus. Atsiprašome dėl galimų sutrikimų.

Norite prisidėti prie pokyčių?

Paremkite