Vykdome technologijų atnaujinimo darbus. Atsiprašome dėl galimų sutrikimų. Norite prisidėti prie pokyčių? Nepamirškite -> Paremti
Atsinaujiname. Atsiprašome dėl galimų sutrikimų. Bet galite paremti.

2020 07 28

bernardinai.lt

Vidutinis skaitymo laikas:

2 min.

Nacionalinėje dailės galerijoje – dvi Lietuvos simbolizmo dailę aktualizuojančios parodos

Saulėti langai.
Ferdinandas Ruščicas, „Auksinis kambarys“ (1913 m.). Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus eksponatas

Nuo 2020 m. rugpjūčio 1 d. Nacionalinėje dailės galerijoje Vilniuje pristatomos dvi parodos, praplečiančios pasakojimą apie Lietuvos simbolizmo dailę: „Petras Kalpokas. Gamtos vizijos. Etiudai ir akvarelės“ ir „Ferdinandas Ruščicas. Auksinis kambarys“.

Spaudos konferencija, skirta parodų atidarymui, vyks liepos 31 d. 11 val. Nacionalinės dailės galerijos auditorijoje. Joje parodas pristatys kuratorės Nijolė Tumėnienė, Algė Andriulytė, Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus direktorius Arūnas Gelūnas, Nacionalinės dailės galerijos vedėja Lolita Jablonskienė.

Abiejų parodų atsiradimo katalizatoriumi tapo prieš savaitę NDG atidaryta tarptautinė paroda „Laukinės sielos. Baltijos šalių simbolizmo dailė“, kurioje rodomi ir Petro Kalpoko, ir Ferdinando Ruščico kūriniai. Dvi naujos parodos leidžia nuodugniau pažinti ne tik Baltijos šalių, bet ir Lietuvos bei Vilniaus XIX a. pabaigos–XX a. pradžios profesionalaus meno ir reikšmingiausių jo kūrėjų kontekstą. Penktojoje NDG salėje rodomi beveik visi iki šiol išlikę P. Kalpoko etiudai, o pirmojoje NDG nuolatinės ekspozicijos salėje įrengta intervencinio tipo F. Ruščico Vilniaus gyvenimo etapo kūrybai skirta paroda.

Parodos „Petras Kalpokas. Gamtos vizijos. Etiudai ir akvarelės“ kuratorė dr. Nijolė Tumėnienė teigia, kad P. Kalpokui (1880–1945) etiudų tapymas buvo ne eskizinė, o viena svarbiausių kūrybinio proceso dalių. Etiudai dailininkui buvo savarankiški kūriniai – meninė minties reiškimo forma, o ne užfiksuotas tikrovės vaizdas. P. Kalpokas pats labai vertino savo etiudus ir eksponuodavo juos parodose greta didesnio dydžio paveikslų.

Gluosnis.
Petras Kalpokas „Gluosnis prie upės“ (apie 1930 m., drobė, aliejus). Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus eksponatas.
Moters galva.
Ferdinandas Ruščicas. Fotografo Jano Bułhako fotostudijos emblema (1912 m.). Lietuvos mokslų akademijos Vrublevskių bibliotekos eksponatas.

Norite nepraleisti svarbiausių naujienų? Prenumeruokite naujienlaiškį:

Antroji dr. Algės Andriulytės kuruojama paroda yra intervencija į nuolatinę NDG ekspoziciją. Būtent iš jos buvo perkelti didieji F. Ruščico kūriniai į parodą „Laukinės sielos“. A. Andriulytė pažymi tokio veiksmo neatsitiktinumą, nes vilniečio dailininko Ferdinando Ruščico (1870–1936) kūryba priklauso Europos dailės paveldo aukso fondui. Todėl 2020 m. minint šio dailininko 150 metų jubiliejų ir apmąstant jo kūrybos reikšmę Europos, Lietuvos ir Vilniaus kontekste tikslinga aktualizuoti ir paties menininko asmenybę – greta pagrindinės parodos „Laukinės sielos“ Vilniuje parengti ekspoziciją, kurioje F. Ruščico gyvenimas ir kūryba būtų reprezentuoti įvairiais, platesnei visuomenei menkai žinomais dokumentais. Ekspozicijoje per paveikslus, scenografinius eskizus, fotografijas, archyvinius dokumentus, leidinius, periodiką ir kitus istorinius objektus (pavyzdžiui, F. Ruščico sukurtas Vilniaus universiteto regalijas) bus iš naujo atskleidžiama Europoje žinomo menininko veikla.

Paroda „Petras Kalpokas. Gamtos vizijos. Etiudai ir akvarelės“ veiks iki spalio 11 d., o paroda „Ferdinandas Ruščicas. Auksinis kambarys“ – iki gruodžio 23 d.

NDG informacija

Atsinaujiname

Vykdome technologijų atnaujinimo darbus. Atsiprašome dėl galimų sutrikimų.

Norite prisidėti prie pokyčių?

Paremkite