2020 12 11
Vidutinis skaitymo laikas:
Socialinio restorano „Pirmas blynas“ įkūrėjas T. van Wijkas: karantino metu galima mąstyti ir planuoti

COVID-19 pandemijos poveikį pajuto visi, tačiau socialiai pažeidžiamiausios visuomenės grupės jį pajuto skaudžiausiai. Todėl per karantiną socialiniai verslininkai nenuleidžia rankų ir intensyviai planuoja, kaip tęs savo veiklas, kurios padeda spręsti dar labiau padidėjusias socialines problemas.
Socialinė ekonomika sudaro 10 proc. visos Europos ekonomikos BVP. Tai atsispindi ir Lietuvoje, socialinių verslų skaičius sparčiai auga. Tokie verslai siekia visuomenei naudingų socialinių bei aplinkosauginių tikslų. Socialinio restorano „Pirmas blynas“ įkūrėjas ir „Aktyvių piliečių fondo“ gebėjimų stiprinimo programos „Siekio ID“ mentorius Timas van Wijkas teigia, kad socialinis verslas nuo kitų verslo rūšių skiriasi tuo, kad uždirbtas pelnas yra ne pagrindinis veiklos tikslas, o priemonė socialinėms problemoms spręsti.
„Siekio ID“ yra viena iš šiuo metu Lietuvoje veikiančių gebėjimo stiprinimo programų, kurios NVO padeda įgauti verslumo žinių ir gerinti organizacijų finansinį tvarumą.
Tai yra dviejų krypčių gebėjimų stiprinimo programa, kurią sudaro trumpi seminarai „Informacinė valanda NVO“ ir nuosekli studijų programa organizacijoms „NVO akademija“.
Všį „Geri norai“ vadovė Jurgita Ribinskaitė-Glatzer teigia, kad šios akademijos tikslas – sustiprinti NVO sektorių Lietuvos regionuose ir mažesnėms organizacijoms suteikti galimybę tapti pokyčio agentais savo bendruomenėse, pritaikant socialinio verslumo priemones ir strategijas. Tai tapo ypač svarbu COVID-19 pandemijos metu, kai pažeidžiamos visuomenės grupėms visoje Lietuvos kaip niekada labiau reikia pagalbos ir paramos.
„Šiemet programoje dalyvauja net dvylika organizacijų, veiklą vykdančių skirtinguose Lietuvos regionuose. Mentorių ir ekspertų komanda dalyviams padeda įgyti žinių verslo strategijos, komunikacijos, finansų, verslumo ir lyderystės bei projektų valdymo srityse“, – teigia J. Ribinskaitė-Glatzer.
„NVO akademijos“ mentorius T. van Wijkas padeda programos dalyviams pritaikyti pagrindines socialinio verslumo strategijas ir žinias.

„Socialinio verslo planavime labai svarbu remtis klasikinėmis ir bendrai naudojamomis verslo kūrimo strategijomis. Mes, socialiniai verslininkai, savo verslus pradedame skatinami socialinių aspektų ir idėjų, bet tam, kad savo idėjas įgyvendintume, turime įgyti labai daug su verslo valdymu susijusių žinių ir patirties“, – paaiškina mentorius.
Programos metu dalyviai mokosi nuoseklaus socialinio verslo planavimo: pagrindinių veiklų ir partnerių pasirinkimo, išlaidų kontrolės ir t. t.
T. van Wijko teigimu, viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl daug socialinių verslų neįgauna pagreičio – planavimo ir verslo valdymo įgūdžių stoka.
„Tuomet galima pasiklysti ir pradėti galvoti: kodėl aš tai darau? Tai yra daug sunkiau, nei tikėjausi. Ar verta to toliau siekti? Taip nutinka dėl kruopštaus planavimo stokos, netikslaus siekių apibrėžimo ir tai gali labai apsunkinti socialinio verslo kūrimo procesą.“
Timas teigia, kad visada ir ypač karantino metu būtina atsakingai apsvarstyti savo socialinio verslo veiklas ir tikslus: „Mes, „Pirmo blyno“ komanda, dar visai neseniai diskutavome, koks mūsų pagrindinis tikslas. Ši diskusija vyko todėl, nes, pasirodo, aš, kaip vadovas, savo komandai detaliai nenupasakojau, kokį tikslą laikau svarbiausiu. Tai buvo mano didelė klaida, kuri mums trukdė sparčiai tobulėti. Dabar labai džiaugiuosi, kad dėl bendrai suvokiamų tikslų jau per kelias savaites padarėme didelę pažangą.“
Daugiau apie socialinį restoraną „Pirmas blynas“ galite sužinoti čia.
Kalbėdamas apie mentorystę „Siekio ID“’ programoje, Timas skatina visus, norinčius pradėti ar tobulinti savo socialines iniciatyvas, dalyvauti panašaus tipo programose ar prašyti šios srities specialistų patarimų.
„Prieš 2 metus nebūčiau pradėjęs savo verslo, jeigu pats anksčiau nebūčiau dalyvavęs panašioje programoje.“.
Pasak jo, nors įgytos žinios yra labai svarbios, tačiau, kita vertus, naudinga buvo išbandyti savo idėjos tvirtumą ir unikalumą.

„Pamenu, viena iš programos mentorių bandė pakeisti kelis mano idėjos aspektus. Ji norėjo mane perkalbėti, kviesdama į įvairius susitikimus su kitais ekspertais. Tai buvo patys svarbiausi susitikimai, kuriuose privalėjau sau ir kitiems paaiškinti, kodėl mano idėja yra geriausia. Aišku, buvo naudinga gauti patarimų, kaip ją pagerinti. Manau, kad pagrindinis šių programų tikslas – tobulinti dalyvių idėjas“, – sako T. van Wijkas.
Visus, kurie nori daugiau sužinoti apie socialinį verslumą Lietuvoje, kviečiame sekti „Gerus norus“ socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Instagram“, „LinkedIn“.
Čia rasite naudingų patarimų, kaip kurti socialinį verslą, kaip veiklas tęsti karantino metu, įkvepiančių idėjų bei sėkmės istorijų.
Naujausi

Į Dangiškojo Tėvo namus iškeliavo kun. Bronius Klemensas Paltanavičius MIC

Liubeko transumptas Vilniuje: Gedimino laiškai ir jų reikšmė

Gydytojas dietologas: madingoji kombuča – sveikatai palankesnis pasirinkimas, bet tinka ne visiems

Aukštaitijos partizanų šeima. Minint Juozapo Streikaus-Stumbro 100-ąsias gimimo metines

Praėjo laikai, kai gyvendami be matematikos lakstėme su kuokomis paskui mamuto uodegą

Popiežius: keiskime gamybos modelį, kurkime rūpinimosi kultūrą

Arkivysk. G. Grušas: „Kartais sistemai reikia šoko, kad įvyktų persikrovimas“

Veido atpažinimo technologijos – kokių grėsmių privatumui kyla jas naudojant?

„Stebuklo pažadas pildosi, bet kitaip, nei tikėjausi.“ Pokalbis su dainų autore ir atlikėja A. Orlova

Mada ar tikresnio gyvenimo paieškos?

Misionieriškumas – matyti tuos, kurie yra arti, ir tuos, kurie yra toli
