Patinka tai, ką skaitai? Pasidalink su kitais naudodamasis patogiais mygtukais straipsnio pradžioje. Ir nepamiršk -> Paremti
Neįskaitai? Spausk teksto didinimo mygtuką. Paremk. Ačiū!

Žiūrėjimo ir skaitymo laikas:

118 min.

Sola Scriptura? Kataliko ir protestanto diskusija

„Sola Scriptura!“ – išdidžiai skelbia reformatoriai ir reformuotieji. „Sola Scriptura?“ – kelia antakį katalikai. „Ką?“ – sutrikę klausia tie, kurie netyčia užklydo į šitą straipsnelį (tiksliau – trumpą įvadinį rašinėlį) ir nesidomi nei krikščionybe, nei lotynų kalba. (Tai ką veikiat jūs čia, „Bernardinų“ Religijos skiltyje? Bet smagu, kad užsukot.)

Šis, kai kuriems gal kiek keistokas, žodžių junginys nurodo į vieną iš penkių Reformacijos postulatų, reiškiantį, kad vien tik Šventasis Raštas yra galutinis autoritetas krikščionims. Kaip jau tikriausiai supratote, su tokia pozicija ne visai sutinka Katalikų Bažnyčia. Ji, nors Bibliją ir vertina kaip neklystantį ir neklaidingą Dievo Žodį, kuris krikščionims turi autoritetą, teigia, kad jį turi ne tik Raštas, bet ir Tradicija, t. y. ne raštu iki šių dienų perduotas, apaštalų autoritetu paremtas mokymas.

Protestantai katalikus kaltina, kad jie nori uzurpuoti Dievo Žodžio interpretavimo vaidmenį, kaip vieninteliai viską suprantantys teisingai. Negana to, katalikai esą prie Rašto dar prideda papildomų, žmonių sumąstytų, nurodymų ir mokymų, kurie neretai, panašu, prieštarauja pačiai Biblijai ir iškreipia ne tik tikėjimo turinį, bet ir praktiką.

Katalikai atšauna, kad pačiame Šventajame Rašte nėra nė vienos vietos, kuri paremtų Sola Scriptura principą, tad jis pats yra išgalvotas reformatorių. Negana to, jei nėra galutinio mokymo ir interpretavimo autoriteto, galutiniu matu apspręsti, ką tiksliai sako Biblija, lieka tiesiog atskiras Biblijos skaitytojas, o jų interpretacijos skiriasi ir dažnai prieštarauja viena kitai, kas veda prie susiskaldymų ir nesusipratimų.

Paulius Čerka, Laurynas Jacevičius ir Darius Širvys. Lauryno Jacevičiaus archyvo nuotrauka

Pasvarstęs, kam kalbėti, jei galima dėl rimtų dalykų pasimušti, į ringą kavinėje „Mano Guru“ Vilniuje susigrumti pakviečiau būtent protestantą ir kataliką. Mūšis vyko XFM radijo laidoje „Apologetika.lt“ tarp Vilniaus Evangelinės Bažnyčios pastoriaus, Evangelinio Biblijos instituto dėstytojo Dariaus Širvio ir advokato, dėstytojo, buvusio evangeliko, tačiau prieš trejus metus atsivertusio į katalikybę, o dabar dar ir teologijos studento dr. Pauliaus Čerkos. Teisėjavo Jūsų nuoširdžiai – Laurynas Jacevičius.

Griebkit kokių spragėsių ir paveizėkit. Tikrai ne blogiausias būdas praleisti vakarą.

Norite nepraleisti svarbiausių naujienų? Prenumeruokite naujienlaiškį:

Sunku skaityti smulkų tekstą?

Padidink raides, spausdamas ant aA raidžių ikonėlės straipsnio pradžioje. Perskaitei lengviau? Paremk!

Paremsiu