2022 04 13
bernardinai.lt
Vidutinis skaitymo laikas:
Ukrainiečiai kritikuoja „dviprasmišką ir žeidžiantį“ sprendimą dėl Kryžiaus kelio apeigų Koliziejuje

Nuo pat karo Ukrainoje pradžios nemažą dalį katalikų ne kartą glumino Vatikano diplomatijos ir paties Šventojo Tėvo pozicija. Kritikos sulaukė tiek ilgokai užtrukusi tyla pirmosiomis karo dienomis, tiek vengimas tiesiogiai įvardyti agresorių, tiek kalbos apie iki šiol rimtai planuojamą popiežiaus susitikimą su Maskvos patriarchu. Kritikuojamas buvo net ir popiežiaus sprendimas Nekalčiausiajai Marijos širdžiai paaukoti tiek Ukrainą, tiek Rusiją, nes tokiu būdu abi tautos esą neadekvačiai sulyginamos, suniveliuojama ukrainiečių patiriama skriauda. Šiomis dienomis panašių priekaištų sulaukė Šventojo Sosto sprendimas į Kryžiaus kelio pamaldas pakviesti ukrainietės ir rusės šeimas, gyvenančias Romoje.
Vakar socialiniuose tinkluose buvo išplatintas Ukrainos ambasadoriaus prie Šventojo Sosto Andrijaus Jurašo pranešimas dėl Kryžiaus kelio pamaldų, kurios Didįjį penktadienį tradiciškai vyks Romos Koliziejuje. Numatyta, kad vienoje atkarpoje, procesijai einant tryliktosios stoties link, kurioje apmąstoma Jėzaus mirtis, kryžių neš Romoje daug metų gyvenančios ukrainietė ir rusė. Jų šeimos drauge parengė ir šios stoties apmąstymo tekstą, kuriame skamba ir šie žodžiai: „Kodėl palikai mus bėdoje? Kodėl mūsų tautas palikai bėdoje?“ Ukrainiečių diplomatas teigia perdavęs Šventajam Sostui savo ir kitų bendruomenių susirūpinimą dėl tokios idėjos įgyvendinimo ir dėl galimų jos pasekmių.

Prie ambasadoriaus raginimo vakar prisidėjo ir Ukrainos graikų apeigų katalikų Bažnyčios vadovas Sviatoslavas Ševčukas. Jo pranešime rašoma, kad dėl Šventojo Tėvo planų į Kryžiaus kelio pamaldas įtraukti ir rusų šeimą neigiamai reagavo daugelis Ukrainos vyskupų, kunigų, vienuolių ir pasauliečių.

Šią idėją ir pats arkivyskupas vertina kaip nesavailaikę ir dviprasmišką, nes ja visiškai neatsižvelgiama į Rusijos karinės agresijos prieš Ukrainą kontekstą. Graikų katalikams šis gestas yra nesuprantamas ir žeidžiantis, ypač dabar, kai laukiama naujo, dar kruvinesnio puolimo prieš Ukrainos miestus ir kaimus. Arkivyskupo S. Ševčuko teigimu, susitaikymo gestai tarp rusų ir ukrainiečių tautų bus įmanomi tik tuomet, kai karas bus nutrauktas ir kai bus nubausti visi, kurie yra atsakingi už nusikaltimus žmogiškumui.
Viena ukrainietė, reaguodama į šią informaciją, Ukrainos graikų apeigų katalikų vyskupo Stepano Suso feisbuko paskyroje parašė šiuos žodžius: „Popiežiui ir Vatikanui reikia perduoti: prašome neskaudinti dar labiau! Sustokite ir persigalvokite – Rusija jokiu būdu negali nešti to kryžiaus! Nejaugi Jėzaus kryžių į Golgotos kalną nešė Judas Iskarijotas? Panašu, kad Kristus dar kartą bus nužudytas tokiu piktžodžiavimu prieš žmoniją, prieš Dievą.“
Naujausi

Tvarios taikos manifestas: be esminių pokyčių pačioje Rusijoje karas nesibaigs

Kada gerumas sušvinta Dievo dovanotomis spalvomis

Kai Bažnyčia mus nuvilia

Aludės sfinksas

Politologas N. Maliukevičius: „Pagrindinis Rusijos propagandos taikinys yra Vakarų valia remti Ukrainos kovą“

Ir kunigas gali padaryti sunkių nuodėmių

Patarimai prieš egzaminus: kaip pasitikti ramiai?

Dievo ginklai – ne haubicos, ne tankai ir ne siekis žudyti

Vysk. A. Poniškaitis: „Aiškinamės, kodėl informacija dėl kun. K. Palikšos teistumo nepasiekė vyskupų“

Kodėl nusilpsta santykis su tėvu ir kaip jį atkurti suaugus? Psichoterapijos praktiko patarimai

Po trejų metų pertraukos į Klaipėdą sugrįžta Šv. Pranciškaus vargonų muzikos festivalis
