2022 10 13
bernardinai.lt
Klausymosi ir skaitymo laikas:
„Žolė“ Palangos bažnyčioje ir praleista proga susikalbėti
Palangos Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų parapija praeitą savaitę tapo pačia garsiausia Lietuvoje. Tiesa, ne savo noru.
Hiphopo grupė „Flying Saucer Gang“ šioje bažnyčioje nufilmavo vaizdo klipą savo dainai „Kultūra“. Tame klipe grupės nariai repuoja bažnyčios viduje, važinėja riedlente, pusnuogiai stovi prie klausyklos, o ilgakojės merginos altoriaus link ant padėklų neša kažkokias žoles, kurios labai jau primena marihuaną.
Kai šis klipas pasirodė viešai, daug tikinčiųjų socialiniuose tinkluose pasisakė, jog patyrė didesnį ar mažesnį šoką, o Palangos parapija išplatino pranešimą, kuriame, be kita ko, teigė, kad „nei parapijos klebonas, nei jo atstovai su klipo scenarijumi, turiniu ir galutiniu rezultatu nebuvo supažindinti“. Tą patį vėliau skirtingose žiniasklaidos priemonėse kartojo klebonas Kęstutis Balčiūnas.
Tuo metu repo grupės nariai teigia, jog niekas iš parapijos jų taip ir nepaklausė, apie ką bus vaizdo klipas, o viso filmavimo metu niekas nebuvo užėjęs pasidomėti. Ir tikina, kad tikrai nenorėjo įžeidinėti Bažnyčios narių, bet savo daina bando kalbėti apie dviejų skirtingų kultūrų – bažnytinės ir repo – santykį.

Nuo šio įvykio atsispirdami, šįkart ir kalbamės tinklalaidėje „Pirmas žvilgsnis“. Kas bažnyčioje, kaip pastate, derama ir kas jau peržengia pagarbos bei sakralumo ribas? Kaip reaguoti į tokius incidentus kaip tą, kuris nutiko Palangoje? Ir ką ši istorija parodo apie krikščionių – tiek kunigų, tiek pasauliečių – (ne)abejingumą šventiems dalykams ir gebėjimą komunikuoti tarpusavyje bei su visuomene?
Apie tai diskutuoja „Bernardinai.lt“ religijos temų redaktorius Simonas Bendžius, Vilniaus Šv. arkangelo Rapolo parapijos vikaras kun. Viktoras Kudriašovas ir Vilniaus evangelikų liuteronų parapijos narė Augustė Žičkytė.
Tinklalaidėje išgirsite:
0:00 – Ne savo noru garsiausia Lietuvoje tapusi parapija;
2:00 – Reperių nepagarba ir klebono abejingumas;
18:11 – Praleista puiki proga Bažnyčios ir jaunimo dialogui;
23:16 – Konkrečių taisyklių / prašymų / išaiškinimų Bažnyčios nariams ir visuomenei trūkumas;
32:30 – Ar Andrius Mamontovas gali koncertuoti bažnyčiose;
43:35 – Kodėl nedera aukoti šv. Mišių prie bet kokio stalo;
44:18 – Apie šuniukus šv. Mišiose, kavos aparatą ir fontaną bažnyčiose bei televizorių, padėtą ant altoriaus;
51:15 – Vietoje griežtų draudimų – istorijos pasakojimas ir komunikacija?
52:38 – Augustės diskusijos su broliais ir seserimis liuteronais;
54:02 – Ar dabar reikės atšventinti Palangos bažnyčią?
56:28 – Ne, katalikai nėra prieš visus nusiteikę bambekliai.
Naujausi

Viešosios įstaigos „Bernardinai.lt“ direktoriumi paskirtas Juozas Ruzgys

Tradicinio Užkarpatės karnavalo fone ukrainiečių filme „Pamfiras“ kunkuliuoja šeimos drama

Poetas R. Stankevičius: „Dievas yra begalinis, jis neužima vietos“

Istorikas T. G. Ashas: Vakaruose dar ne visi dekolonizavo savo mąstymą apie Ukrainą

Būsimoji Romuva ir kiti – šiuolaikinių pagonių įvairovė vėlyvojo sovietmečio Lietuvoje

Atkūrimas

Abiejose gyvenimo kelio pusėse

TSPMI gimtadienis. Apie lapes, ežius ir elitą

Kai pora išmoksta suartėti labai giliame lygmenyje, vaikystės skausmas netenka savo geluonies

Gyvenimas Vilniaus kieme

Į amžinybę iškeliavo bažnytinio paveldo puoselėtoja prof. Laima Šinkūnaitė
