
Prof. I. Vaišvilaitė: Pranciškus Smuglevičius – neeilinė europinės apšvietos asmenybė
Profesorė pasakoja apie dailininko palikimą Vilniaus universitete, išlikusius jo kūrinius ir reikšmę Lietuvos meno ir kultūros istorijai.
Profesorė pasakoja apie dailininko palikimą Vilniaus universitete, išlikusius jo kūrinius ir reikšmę Lietuvos meno ir kultūros istorijai.
„Nemanau, kad čia reiktų kalbėti apie įkvėpimus ir kitus dalykus. Svarbiausia yra idėja, ji padiktuoja viską“, – įsitikinęs P. Repšys.
S. Kisarauskienės tapyba plėtojosi kartu su jos vyro – žinomo menininko V. Kisarausko – tapyba, bet ilgą laiką buvo jos šešėlyje.
Piešiniai tikrai iškart užbūrė. Stilistika buvo kažkokia tarpinė tarp profesionalo ir savamokslio.
Primityvistę E. Adomaitienę prisimena jos sūnus Stanislovas.
„Istorinė tema visą laiką buvo ir yra mano akiratyje“, – sako K. Grigaliūnas.
Gal vos pastebimi svyravimai, gana konservatyvi raiška – taip save apibūdina A. Kulbytė.
Jūratės akys buvo kaip Nefertitės – lyg per amžinybę žiūrėtų. Jūratė buvo vaikščiojanti tvirtovė. Ji niekam nepasiduodavo.